Listing 1 - 10 of 248 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
-805133-3-4
Hoger onderwijs --- Internationalisering. --- higher education --- School management --- Politics --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- databanken --- internationalisering --- Flanders --- Hoger Onderwijs ; internationalisering --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Vlaanderen --- Internationalisering --- Opvoeding en onderwijs --- Hoger onderwijs : internationalisering --- 378 --- Opvoeding --- Onderwijs --- Emigratie --- globalization
Choose an application
Didactic evaluation --- HO (hoger onderwijs) --- assessments (onderwijs)
Choose an application
Choose an application
onderwijs --- practicum --- didactiek --- hoger onderwijs --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- practicums
Choose an application
Management --- Technologie --- Tijdschriften --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- management --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- onderwijs --- abonnementen --- competenties --- Hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- Nederland --- schoolbeleid --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger Onderwijs --- 492 --- 371.2 --- Onderwijsmanagement --- Tijdschriften. --- Onderwijs & Pedagogie --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijsmanagement
Choose an application
Probleemgestuurd onderwijs vereist voor toetsing een andere dan de traditionele aanpak. Deze uitgave geeft inzicht in de wijze waarop toetsing in probleemgestuurd onderwijs kan worden aangepakt. Het bevat een overzicht van de huidige inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en gaat in op de ontwikkelingen op het gebied van nieuwe toetsvormen. Ook geven de auteurs een aantal adviezen voor de opzet van een toetsprogramma. Toetsing in probleemgestuurd onderwijs biedt nuttige informatie voor een ieder die zich verder in de toetsproblematiek wil verdiepen. 1. PGO en toetsing; 2. Kenmerken van PGO; 3. Ontwikkeling in toetsvormen; 4. Voorbeelden van toetsvormen; 5. Toetsing als integraal programma; 6. Naar een ideaal toetsprogramma; 7. Vijf basisvragen
Evaluatietechnieken --- Probleemgestuurd leren. --- Onderwijs. --- evaluatie (onderwijs) --- examens --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- Didactics of higher education --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- Research on teaching --- Higher education --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Probleemgestuurd onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- toetsen --- 489 --- 489.4 --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsing --- evaluatie --- hoger onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- toetsvormen --- 371.26 --- 371.39 --- Examens --- Hoger onderwijs: probleemgestuurd onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.3 --- 371.21 --- studietoetsing --- Probleemgestuurd leren --- Toetsen --- Toets
Choose an application
Organiseren en innoveren in het hoger onderwijs gaat over de wijze waarop het onderwijs gegeven, georganiseerd en gestuurd wordt. Het biedt in vogelvlucht handvatten voor het handelen in de dagelijkse praktijk, Daarnaast probeert het een brug te slaan tussen de werkzaamheden van de verschillende afdelingen en inzicht te bieden in de processen en producten van deze afdelingen. Het biedt kaders, tools en praktische adviezen op het terrein van management en beleid en verschaft tevens achtergronden en verklaringen vanuit de onderwijs- en organisatiewetenschappen door gebruik te maken van evidence-based practice.
Hoger onderwijs --- Innovatie --- Onderwijsbeleid --- interne organisatie --- innovatiemanagement --- Organization theory --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijsmanagement. --- PXL-Education 2016 --- hoger onderwijs --- onderwijsinnovatie --- onderwijsmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsmanagement
Choose an application
Dit boek is de ideale gids voor studenten met dyslexie die de stap naar het hoger onderwijs zetten. Naast algemene informatie over dyslexie biedt dit werk allerlei tips en hulpmiddelen voor dyslectici om hun studies in het hoger onderwijs efficiënt aan te pakken. Ook de ouders, leerkrachten en begeleiders van deze studenten hebben baat bij de inhoud van dit boek. Deze uitgave is het resultaat van een grondige internationale literatuurstudie in combinatie met de onderzoeksresultaten van de auteurs, en werd aangevuld met talrijke bevindingen uit de praktijk. Studeren met dyslexie is een uitdaging, maar dankzij dit werk kunnen studenten en hun begeleiders gericht aan de slag.(Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/slagen-met-dyslexie-in-het-hoger-onderwijs)
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- leerproblemen --- schoolpsychologie --- hoger onderwijs --- Dyslexie --- 464 --- Hoger onderwijs --- 616.895.5/6 --- Hoger Onderwijs --- Slaagkansen --- Leerstoornissen --- 376.54 --- volwassenen --- Kinderen met leerproblemen --- Studenten --- Leerproblemen --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- zelfhulptechnieken --- hogeschoolstudenten --- Student --- studiebegeleiding --- Dyslexie.
Choose an application
'Duurzaam', een modewoord? Niets is minder waar: het realiseren van duurzaam hoger onderwijs is een ware uitdaging voor de betreffende onderwijsinstellingen. Het hoger onderwijs wil haar studenten voorbereiden op de complexe verwevenheid van economische, sociale en ecologische uitdagingen van de toekomst. Maar hoe moet dit in de praktijk gebeuren? Welke rol is er hierin weggelegd voor onderzoek? En wat heeft een duurzaam aankoop- en personeelsbeleid ermee te maken? Dit boek zorgt ervoor dat u door het bos van beleidslijnen opnieuw de bomen ziet.Is de overstap naar duurzame ontwikkeling wel mogelijk? Vereist het een ware beeldenstorm in het hoger onderwijs? Duurzaam hoger onderwijs bewijst dat er geen reden is tot paniek. De auteurs tekenen heel duidelijk de verschillende mogelijkheden van duurzame ontwikkeling in de context van het hoger onderwijs. Niet enkel voor docenten en beleidsvormers, maar ook voor onderzoekers, dienstverleners en ondernemers. Duurzaam hoger onderwijs realiseren is immers een leerproces, dat moet gebeuren in samenwerking met beleid, middenveld en bedrijfsleven.In het boek vindt u bovendien een concreet en makkelijk hanteerbaar model waarmee u duurzame ontwikkeling in uw eigen omgeving in een handomdraai leert toe te passen
Hoger onderwijs en maatschappij. --- Kwaliteitszorg --- Hoger onderwijs. --- onderzoeksprojecten --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- HO (hoger onderwijs) --- duurzame ontwikkeling --- School management --- Higher education --- departement Algemeen 10 --- hoger onderwijs --- onderwijsbeleid --- 378.1 --- 489.4 --- Duurzame ontwikkeling --- 330.34 --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Research (onderzoek) --- 489.9 --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- 091789.jpg --- Duurzame ontwikkeling: onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- Onderwijs --- Maatschappij --- Onderwijsbeleid --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 248 | << page >> |
Sort by
|